AFBUD, UDEBLIVELSE M.M.

 

 

 

 

 

 

Afbud

Man kan melde afbud til sin konsultation i klinikken på 3 måder:

  • Ved telefonisk henvendelse på tlf. 75 52 86 10 (9-11 alle hverdage; muligt at bestille ny tid).
  • Via telefonsvarer (ikke muligt at bestille ny tid). Kan tage imod besked uden for alm. åbningstid.
  • Personlig henvendelse i klinikken.

Email: Der er fortsat enkelte personer, som har vores mailadresse på nettet. Vi vil gerne gøre opmærksom på, at det er en privat mailadresse, og at det ikke er en sikker mail. Man skal derfor ikke sende personfølsomme oplysninger via denne mail. Vi beder om, at man kontakter klinikken telefonisk i stedet.

SMS-påmindelser

Hvis man har registreret et mobilnummer ved henvendelse til klinikken, er det muligt at modtage en SMS-påmindelse 2 dage inden planlagt konsultation. Hvis man mod forventning er blevet forhindret i at møde til aftalt tid, kan man således nå at melde afbud i god tid.

Udeblivelse

Ifølge overenskomsten indgået mellem Regionerne og FAPS (Foreningen af Praktiserende Speciallæger) er der mulighed for, at praktiserende speciallæger kan opkræve et gebyr (aktuelt på 250 kr), såfremt en patient udebliver fra en planlagt konsultation. Derfor er det vigtigt at melde afbud i tide.

Har man fået pålagt et udeblivelsesgebyr, kan betalingen ske ved fysisk henvendelse i klinikken. Det er ikke muligt at betale via mobile-pay, dankort eller lignende, og der bliver ikke udsendt regninger eller indbetalingskort med posten.